Benefity konzumace loupaného konopného semínka
Benefity konzumace loupaného konopného semínka

Benefity konzumace loupaného konopného semínka



Stejně jako odšťavňování syrových konopných listů pro jejich výživné účinky je stále populárnější i konzumace loupaného konopí a syrových konopných semen. “Konopná srdíčka” mají obvykle lehkou, oříškovou chuť a jsou velmi výživná a poskytují prospěšné látky konopného oleje v podobě syté svačinky. Svačinka z těchto loupaných semínek má mnoho výhod, o kterých pravděpodobně nevíte. Přečtěte si, co se v těchto chutných soustech skrývá a proč byste je měli denně chroupat.

1. Syrová konopná semínka podporují zdraví – pravděpodobně ve svém běžném režimu moc syrového konopí nejíte. Pokud si však začnete konopná srdíčka sypat na jogurt, ovesnou kaši, smoothies nebo saláty, nebudete litovat. Můžete zkusit třeba náš recept na domácí konopné špagety.

2. Vynikající zdroj bílkovin – řekněte to všem svým přátelům kulturistům: srdíčka semen z konopí a konopí jsou bohatá na rostlinné bílkoviny. Pokud dodržujete vegetariánskou nebo veganskou stravu, byli byste blázni, kdybyste tyto drobné nutriční síly nezařadili do svého plánu. Ale i když jste masožravci, konopná srdíčka vám mohou poskytnout rychlou a pohodlnou alternativu masa s nízkým obsahem sacharidů a tuku. Vždy je dobré obměňovat jídelníček, ať už ho sestavujete jakkoli.

Konopná srdíčka sice nejsou nutně nejbohatším zdrojem bílkovin, ale jsou superzdravá a snadno stravitelná. Pokud jste na rostlinné stravě nebo jen zpestřujete své každodenní zdroje bílkovin, loupaná konopná semínka by se měla stát vaší novou oblíbenou svačinkou.

3. Zdroj omega-3 mastných kyselin – semena konopí jsou shodou okolností také nejrozšířenějším zdrojem esenciálních omega mastných kyselin v rostlinné říši. Lidé si dříve mysleli, že konzumace ryb je jediným způsobem, jak může člověk přijímat dostatek omega-3 masných kyselin. Tyto “omegy” jsou aminokyseliny, které jsou nezbytné pro tvorbu bílkovin a život jako takový, avšak naše tělo si je nedokáže vyrobit samo. Nyní víme, že doplňování konopí je vhodnou alternativou.

Omega-3 mastné kyseliny pomáhají mimo jiné podporovat zdravé srdce a mozek. Jsou přítomny v celé rostlině konopí. Nejlepším zdrojem jsou však jádra a oleje ze semen. Pokud se rozhodnete pro olej z konopných semen namísto fyzických srdíček, hledejte olej lisovaný za studena, abyste dosáhli co nejvyšší kvality.

4. Pomoc při regulaci hmotnosti – věděli jste, že můžete snadno zhubnout, přibrat nebo si udržet váhu, a to jednoduše tím, že budete jíst spoustu konopných semínek? Vzhledem k tomu, že loupaná konopná semínka jsou velmi chutná a sytá, jsou fantastická pro lidi, kteří chtějí během dne jíst méně. Nebo na druhou stranu mohou být vynikajícím doplňkem stravy pro ty, kteří chtějí nabrat objem nebo si jen udržet svalovou hmotu.

Jejich příjemná oříšková chuť je naprosto nevtíravá, pokud jde o zachování chuti vašich oblíbených jídel. Navíc díky nim mohou být věci, které nejsou tak chutné, mnohem příjemnější. Přimícháním konopných srdíček i do těch nejnevýraznějších jídel můžete získat trochu chuti a spoustu výživných látek navíc.

5. Zdravotní výhody syrových konopných semínek – díky zdravým tukům, které konzumujete, se vám sníží záněty kloubů a svalů. Možná pocítíte více energie nebo výdrže po celý den a mnohem snadněji se vám bude dařit regulovat váhu.

Zdroj:

5 Critical Reasons You Should Be Eating Raw Cannabis Seeds